Recenze - Poselství jednorožců

Nakladatelství: Fragment, 2014
Série: Poselství jednorožců
Díl v sérii: 1, 2, 3
Počet stran: 696

Anotace

Vydejte se za dobrodružstvím do Lilandgarie, země posvátných jednorožců!
Jednorožci jsou ztělesněním dobra, a dokud drží pohromadě, nemá zlo šanci. Černý čaroděj se však chce zmocnit jednoho z nich a ovládnout celou zemi. Do Lilandgarie se proto vracejí elfové, aby pomohli zachránit dobro. Elfská princezna Aranis se musí spojit s nevyzpytatelnými draky, aby temné síly přemohla. Skryté tajemství však ohrožuje i soudržnost záchranné výpravy elfů. Podaří se království zachránit a nastolit opět rovnováhu světa?

Autorka

Michaela Burdová

Michaela Burdová se narodila v roce 1989 v Příbrami a vyrůstala v malé vesničce u Sedlčan. Miluje rekreační potápění a zvířata, ráda čte, a to především fantasy literaturu. Ke psaní ji přivedl její velký koníček kreslení. Jejím literárním debutem se stala v roce 2008 fantasy trilogie Poselství jednorožců, první díl začala psát už v šestnácti letech. Třetí díl Záchrana Lilandgarie se umístil na 3. místě v ceně dětí ankety SUK za rok 2009. S celou trilogií se potom umístila mezi dvaceti nominovanými knihami na Zlatou knihu 2010 a také mezi dvaceti nominovanými autory. Trilogie Poselství jednorožců prorazila i do zahraničí a koncem roku 2010 vyjde v srbském nakladatelství Evro Giunti.

Děj

Jedná se o komplet všech tří dílů - Strážci dobra, Zrádné hory Dragor a Záchrana Lilandgarie. V prvním díle se poprvé ocitáme v Lilandgarii, zemi elfů a posvátných stvoření. Jednorožci jsou označováni za ztělesnění dobra a dokud drží pohromadě, nemá zlo šanci zmocnit se vlády. Poté, co však jeden z jednorožců unikne je dobro narušeno a světu hrozí zkáza. Lilandgarii se snaží ovládnout Černý čaroděj. Je vytvořena sestava, která se snaží jednorožce najít také, ovšem pro záchranu světa. Na výpravu se vydává princezna Aranis a její elfští ochránci Lavril a Eleas, poté se k nim přidávají princ Falien, kentaur Temas, tajemný Veragin a jeho společník, kočkoroh Snížek.

V druhém díle (OBSAHUJE SPOILERY K PRVNÍMU DÍLU) výprava musí objeveného jednorožce přivést zpět ke stádu, protože jedině tak se rovnováha dobra opět vyrovná. Překonávají cestu plnou překážek přes hory Dragor a příšerám, které vypustil Černý čaroděj Valgar na svobodu se mezitím podaří obsadit mnohá města a vesnice, kde vyvražďují jejich obyvatele. Až ve třetím díle se dozvíme, jak to všechno dopadne. Vyjasní se spoustu tajemství, jestli se nakonec podařilo dopravit jednorožce ke stádu a jestli nakonec zvítězí dobro, nebo zlo.

Moje pocity

Od autorky jsem zatím četla Syna Pekel, z čehož jsem nebyla ani zklamaná, ani nadšená - rozhodla jsem se tedy, že se zkusím vrhnout i na její prvotinu. Zpočátku mi dělal problém autorčin styl psaní, moc mi nesedl a nedokázala jsem se začíst, ale to se brzy změnilo a po pár kapitolách, přesto že mi děj občas přišel stále zdlouhavý (a někdy naopak málo propracovaný), se mi knížka četla opravdu dobře.

Celkový námět v podobě soupeření dobru proti zlu není zrovna originální, ale zpracování je opravdu povedené, líbilo se mi vypracování postav, které jsem si většinou moc oblíbila, a vztahů mezi nimi. Musím říct, že nejvíce na mě zapůsobil poslední díl, kde se všechno vyjasní. Konec ve mně zanechal rozporuplné pocity a pomalu mě dohnal až k slzám, byl takový otevřený. Doufala jsem, že by to přeci jenom mohlo skončit jinak, ale asi to k tomu patřilo. Také se mi líbilo autorčino doplnění knihy básněmi.

Hodnocení

Série se mi až na pár detailů moc líbila a doporučuji ji všem fantasy nadšencům. Hodnotím ji 75%.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji knihkupectví Knihcentrum.