Recenze - Grace: Kněžna monacká

30. listopadu 2014 v 13:41 | Angela |  o knihách

Autor: Jeffrey Robinson
Nakladatelství: Metafora, 2014
Počet kapitol: 33
Počet stran: 344

Anotace

Tato kniha vznikla - jak její autor podotýká - s plnou a bezpříkladnou spoluprací se čtyřmi lidmi, kteří kněžnu Grace milovali nejvíce: s knížetem Rainierem a jejich dětmi Albertem, Caroline a Stéphanií. Lidé po celém světě hltali přímo pohádkový příběh pohádkového páru a novináři se předháněli, kdo přinese senzačnější odhalení. Možná i proto se Robinson rozhodl vnést do toho světlo a vyprávět skutečný příběh. Hluboký, silný, dojemný a poutavý. O to víc, že je pravdivý.
Jaké byly skutečné okolnosti seznámení knížecího páru? To se dozvíte přímo z úst toho nejpovolanějšího - knížete Rainiera. Jak mladá Američanka Grace snášela proměnu v ikonu vystavenou nepřetržité pozornosti médií? Snad ještě nikdy nikdo nepřinesl tak intimní zpovědi nejslavnějších lidí světa jako právě Robinson. Princezna Stephanie vůbec poprvé dokázala promluvit o tragické dopravní nehodě, která před lety stála život její matku...

Autor

Jeffrey Robinson se narodil roku 1945 v Long Beach v New Yorku. Je americký autor 28 knih. Byl popsán Asociací britských bankéřů jako přední světový autor finanční kriminality. Více než 700 z jeho publikovaných článků a povídek se objevily v hlavních časopisech.

Přiznám se, že než jsem začala tento životopis číst, nikdy předtím jsem o Kněžně Grace neslyšela a všechno, co jsem se dozvěděla bylo nové. Nejdříve jsem váhala, jestli se do knihy vůbec pustit, měla jsem strach, že na styl psaní na mně bude moc těžký, jak to většinou při životopisech bývá, ale nakonec jsem byla velmi mile překvapena, kniha je napsaná opravdu čtivě a od Graceina příběhu se nemůžete odtrhnout. Jsem moc ráda, že jsem měla možnost si knihu přečíst.

Autor se zpočátku věnuje Grace a jejímu dětství, seznámí nás s její hereckou kariérou, které se musela po svatbě s monackým knížetem Rainerem vzdát. Ale i když se stala monackou kněžnou, manželkou a matkou tří dětí, dále se věnovala umění a dalším koníčkům. Její povahu si oblíbíte hned po pár stránkách, stále musela něco dělat, byla velmi kreativní a pro dobro rodiny by udělala cokoliv.

Překvapilo mě, jak hezký vztah spolu Rainer a Grace měli, bylo to jako pohádkový příběh bez jediné chyby. Vychovávali spolu tři děti - Caroline, Stéphanii a následníka trůnu Alberta. I s dětmi měli krásný vztah a vždycky se jim snažili nechat otevřené dveře. Pár kapitol v knize je věnovaných právě životům dětí, jejich vztahům, zálibám, a také nepříjemným pronásledováním novinářů.

Jediná věc, která mě nebavila, a dokonce jsem kvůli tomu knihu na chvíli odložila, byly části o monacké ekonomice, vůbec bych se nezlobila, kdyby byly úplně vypuštěny, ale informace o Grace a její rodině to dostatečně překryly, takže jsem se přes to přenesla.

I obálka je velmi zdařilá a krásná, obsahuje upoutávku na filmové zpracování s Nicol Kidman v hlavní roli, film jsem zatím neviděla, ale docela ráda se na něj někdy podívám. Skvělým oživením byly fotografie, zachycující důležité okamžiky nebo třeba Grace s dětmi, opravdu mi udělaly radost.

Kniha se mi moc líbila, jsem ráda, že jsem se o Grace dozvěděla tolik informací, byla skvělou milující manželkou, matkou, i herečkou. Pokud máte zájem rozšířit si své obzory, anebo jste o Grace ještě neslyšeli a přejete si to napravit, tato biografie je velmi dobrou volbou.

Děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí knihy k recenzi.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.